Metodiku Sindelar vyvinula rakúska klinická psychologička a psychoterapeutka Dr. Brigitte Sindelar. Je určená na zachytenie a nápravu čiastkových vývinových deficitov v spracovávaní informácií.
Diagnostikou Sindelar sa zistí úroveň rozvoja jednotlivých čiastkových funkcií. Na základe odchýlok vo vývine zostavíme individuálny tréningový plán. Stimuláciou základných funkcií vnímania a spracovávania informácií jednotlivých zmyslových oblastí ( zraková a sluchová pamäť a rozlišovanie, zraková, sluchová a dotyková pozornosť, vnímanie telesnej schémy a orientácia v priestore, prepájanie zrakových a sluchových vnemov, dodržanie poradia a časovej následnosti ) dokážeme prispieť k správnemu rozvoju reči, pozornosti, jemnej a hrubej motoriky, pamäte, schopnosti plánovať. Ak sú tieto funkcie u dieťaťa správne vyzreté, dokáže sa bez problémov naučiť čítať, písať, počítať a bude v škole aj v živote bez zbytočných stresov, spokojné.
Vhodnou stimuláciou možno predchádzať poruchám učenia, pozornosti a správania.
Tréningové aktivity je možné použiť pre deti už od 3,5 roka veku preventívne na stimuláciu a rozvoj schopností dieťaťa a samozrejme cielene pre deti, ktoré prešli odbornou diagnostikou so stanovením oslabených oblastí.